"A Földről hallgattam meg az első csontroppanást, miután végignéztem az ősrobbanást. Az első házaknál én voltam a sár, voltam Leprás-király és másra éhező Káin. Tapasztaltam, mi Aphrodité valódi bája, Norbinak vagyok a ledobott kalóriája. Nem a Való Villából jöttem a való világra, voltam és még leszek önmagam - paródiája."

Időrend

1986 (1) 1989 (1) 1991 (3) 1992 (5) 1993 (1) 1994 (1) 1995 (2) 1996 (3) 1997 (1) 1998 (3) 1999 (3) 2000 (4) 2001 (5) 2002 (2) 2003 (3) 2004 (2) 2005 (2) 2006 (8) 2011 (18) 2014 (1) Címkefelhő

Olyan becsületes képe van, és megígérte hogy írni fog. Fizetek neki egy sört.

Facebook

kommentek

  • Vik%: Az elmúlt években - '14 -től - 3x olvastam ez a blogot végig. Főképp életem nehezebb idején, hogy ... (2023.04.11. 10:44) A nullánál is kevesebb
  • Dr. Kix: @Lotterfeld Boholy: hiányzol (2022.07.30. 23:59) Midlife Crisis
  • Dr. Kix: Igény pedig volna, mielőtt mi is otthonba kerülünk: index.hu/mindekozben/poszt/2019/04/21/hogy_mi_... (2019.04.21. 23:49) Midlife Crisis
  • whale: @Mclaurin: Pontosan. Valszeg pont ezen sérült be a szerző, hogy élete főműve, tádáááámmm......az é... (2018.12.10. 01:49) Midlife Crisis
  • Mclaurin: Így sok év után gondoltam kicsit beleolvasok az elejébe. Úgy beszippantott, hogy végigolvastam (az... (2018.04.30. 23:01) Midlife Crisis
  • Utolsó 20

Networked Blogs

Lotterfeld Boholy

2011.07.19. 19:51 Orália

Istenmezeje tour 2011 #10 Jancsi és Juliska

Címkék: 2011

Három-négy napja jártam Mogyoróskán, ami a Regéci Vár tövében fekszik. A Thököly-felkelés után lerombolták, így csak szürkésfehér romok állnak egy bazinagy hegy tetején. Rögtön bemoziztam, hogy titkos kazamaták, kincskeresés meg hasonlók és le akartam táborozni a környéken, hogy egy egész napot szánhassak rá. Ez nem sikerült, mert a patak meglett, amit kerestem, de egy ötven méter mély nyiladékban folyt, így Középhutáig kellett gyalogolnom, mire találtam egy rendes helyet. Légvonalban talán hét kilométerre kerülhettem a vártól, de a kanyargós erdei utak meg a négyszáz méteres szintkülönbség miatt nyugodtan szorozhatjuk kettővel. Mégis úgy számoltam, megjárható egy nap alatt oda-vissza, úgyhogy reggel bepakoltam a fejlámpát és minden szükséges felszerelést, majd megindultam régészkedni.

Út közben megdöbbentő felfedezést tettem a mesék valóságtartalmával kapcsolatban. Megtaláltam ugyanis a Vasorrú Bába kunyhóját, persze az évek alatt lezabálták róla a hangyák a mézeskalácsot.

További kutatásokat folytattam a környéken, mert éreztem, ha nem találok egyéb bizonyítékot, néhány szőrszálhasogató áltudós belekötne az eredményeimbe. Jó darabig nem találtam semmi érdemlegeset, majd amikor kezdtem már feladni a reményt, ráleltem Jancsi és Juliska üzenetére, melyet az utókornak szántak. Idáig is sejtettem, de most már egész biztos vagyok benne, hogy a mesék nem hazudnak.

Megvan egyébként az ellenszerem az éjjeli vaddisznó zaklatások ellen. Röfi nem szereti a fényt, és ha feloltom a lámpát - persze kicsit sem elkapkodva -, odébb áll. Szereti viszont a kamikáze bogár, ami berregve, iszonyú erővel csapódik a sátor falának. Ha ennyire oda van a világosságért, miért éjjel él? Nem lenne nagyobb flash kirepülni az űrbe és szénné égni a napban?

Vért izzadva megmásztam Regéc Várát, ahol rögtön szembesültem azzal, hogy négyszáz a beugró, kétszáz a fagyi és vidám családok szalonnáznak a még álló falak árnyékában.

Sok nem maradt belőle, mert tisztességesen felrobbantották a tizenizéedik században, viszont gyönyörű kilátás nyílt a környékre és megcsodáltam a pincebörtönt, aminek egyetlen bejárata a plafon közepén nyílt. Egyéb látnivaló híján információs táblák lógtak mindenhol, és az egyiken megtaláltam Zrínyi Ilona várrendtartását. A tizenkettes pont különösen érdekes.

Mivel egy egész háztartást nem bírok el, egyszerűsítenem kellett, így a tárgyak több funkcióval bírnak. A legfontosabb a lábos, mert önmagában tölti be a konyha, a mosogató és a fürdőszoba szerepét. A szappan (ph nullás!) egyben mosószer is, a törölköző meg konyharuhának és abrosznak is jó. A hálózsák kitűnő napozóágy, csak este ki kell zavarni belőle a bogarakat.

Az első három nap óta nem esett, mégis tele az erdő gombával, én persze rögtön rákaptam az ingyenebédre.

Ez például késői laskagomba, amiből kitűnő ragut vagy pörköltet készíthetnék, de sajna nincsenek alapanyagaim, így megpirítom olajon, majd rizzsel felfőzöm. Találtam már vargányát, rókagombát és őzlábat is, mindegyik nagyon finom volt. Nem olyan bonyolult a webkettes gombaszakértés, csak a gyilkos és légyölő galócát kell messziről felismerni. Indulás előtt egy napig mentegettem a Wikipédia vonatkozó oldalait és kreáltam az egészből egy mobil gombahatározót. Ez sokat segít, de ha vége lesz a nyaralásnak, asszem elvégzek egy rendes tanfolyamot, mert ahogy múlik az idő, egyre inkább úgy érzem, nem kell minden új szenvedélybe rögtön belehalni.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boholy.blog.hu/api/trackback/id/tr243081147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lordh1mself 2011.07.22. 12:51:39

a képen nyári laskagomba van, a múltkori vargányád is inkább érdes tinóru. ne zabálj össze mindent fijam. üdv: csibe

Gatts 2011.08.03. 03:30:04

Ősrégi emlékeket ébresztettél fel bennem. Eszembe jutott, hogy én jártam a regéci várban, valamikor 10 éves koromban. Általános iskolai osztálykiránduláson jártunk Boldogkőváralján és az egyik napon "elsétáltunk" az erdőben az említett várhoz. Nagyjából annyi maradt meg bennem, hogy "szürkésfehér romok egy bazi nagy hegy tetején", meg az, hogy irgalmatlan hosszú volt a séta oda-vissza. Most így megnézve, jó 20km volt az út, ami akkori koromnak megfelelően lehet, hogy tényleg nem volt kevés. :)
Mindenesetre köszönöm, hogy eszembe juttattad ezt a már-már elfeledett emléket!

Lotterfeld Boholy · http://www.boholy.blog.hu 2011.08.07. 20:49:18

csibe, te dj vagy, nem? mikor lettél ekkora gombaszakértő??

lordh1mself 2011.08.15. 10:14:20

@Lotterfeld Boholy:

és a didzsék nem gombászhatnak vagy mi a szösz? :D gasztroterrorista is vagyok, illik ismerni az alapanyagokat :D

lordh1mself 2011.08.15. 10:15:02

@Lotterfeld Boholy: ja, amúgy vagy öt éve vagyok masrúm expert.
süti beállítások módosítása